Kaufland: 75% от краставиците, продавани във веригата, са български
  • Зеленчуците, нужни за традиционната шопска салата, са най-търсени в страната
  • Ритейлърът прилага стандарт за минимално съдържание на пестициди, нахвърлящ законовите изисквания на Европейската комисия

 

гр. София, 25.07.2023 г. – Над 75% от продаваните краставици в мрежата на Kaufland са български, а в сезон процентът им достига до 100%. За 2022 г. ритейлърът е реализирал в търговската мрежа 3 125 298 кг, а 2 346 000 кг от тях са със 100% български произход и са резултат на програма за Договорно изкупуване на селскостопанска продукция, която прилага компанията. Уникалната за българския пазар система от партньорски отношения дава сигурност и предвидимост на производителите. Благодарение на договорите, в периода на повишени цени на енергоносителите, производители на оранжерийни краставици не преустановиха производството си, а първата реколта от български краставици пристигна на регалите на ритейлъра още през февруари.

Редом до краставицата, сред най-търсени от българина зеленчуци са доматите и жълтия лук – зеленчуците, необходими за традиционната за българската кухня шопска салата. Това показват данни на най-големия ритейлър в България – Kaufland, за предпочитанията на клиентите.

Краставиците „Брей“: Контрол от засаждането до рафтовете в магазините на Kaufland

В средата на месеца Kaufland разшири асортимента си от български пресни плодове и зеленчуци, които се предлагат във веригата под марката „Брей!“. Сред тях са розови домати, краставици, айсберг, репички, ягоди, малини, къпини и боровинки. С тях асортиментът от плодове и зеленчуци в най-силната българска собствена марка надвиши 15 вида, като броят им варира през годината в зависимост от сезона.

„Краставицата „Брей!“ отговаря на стандарта за качество, пестицидни анализи и многостепенен контрол при производството. Ние допускаме една трета от европейските нормативни уредби за пестицидни анализи. Иначе казано, държим доста по-строг контрол от това, което Европейската комисия позволява“, коментира Иван Иванов, ръководител направление „Плодове, зеленчуци и цветя“ в Kaufland България.

Всеки един от плодовете и зеленчуците под марката „Брей!“ е с гарантиран български произход и сертификати за качество, включително и международния сертификат GLOBAL G.A.P. В допълнение, производителите покриват изискванията на социално-отговорния сертификат GRASP, а 100% от артикулите се тестват в независими лаборатории.

 

 

Качественият контрол на краставиците „Брей!“ е темата на новия епизод на видеопоредицата „За качеството с Биляна Гавазова“. В него зрителите могат да получат информация на какви изисквания отговаря продукцията, за да бъде предлагана под марката  „Брей!“ и как Kaufland гарантира качеството й. Експертите на Kaufland дават полезни съвети как се разпознава свежата краставица: „За една краставица първото, което можем, още преди да я разрежем, да видим, това е дръжката, защото там се показва свежестта. Ако тя е вече започнала да омеква, започнала е да губи правилната си форма и при натискане се деформира, това означава, че краставицата не е свежо набрана“, коментира Цветомира Палашева, експерт качество „Плодове и зеленчуци“ в Централен склад на Kaufland България.

Рубриката, която носи името „За качеството с Биляна Гавазова“, се излъчва всеки вторник в YouTube канала на Kaufland. Новият епизод, посветен на краставиците, можете да гледате тук.

За Kaufland България

 

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.