Провокиран от резултатите на Mинистерството на земеделието в Словакия, наш екип реши да сравни продукти, които се продават в магазините в три западноевропейски държави с еквивалента им тук в България.
От министерството в Словакия са изследвали 22 продукта, нашият екип даде за изследване осем продукта. Изследването трябваше да установи има ли по-малко месо, повече мазнина и вода в колбасите за българския пазар, има ли по-малко белтъчини в млечните продукти и има ли по-малко какао в шоколадите.
От Германия купихме шунка, масло и шоколад. От Австрия – прошуто, друга марка масло и друга марка шоколад. А от Франция – шунка и сирене. Някои от марките са световни, други са собствени на големи вериги супермаркети.
След това занесохме всички продукти за изследване в една и съща лаборатория. Резултатите са категорични.
„Резултатите са доста идентични, по-малко от 1% е в повечето случаи разликата, което наистина е изключително близки резултати“, обясни химикът Иван Гивечев.