Модерната търговия с бързооборотни стоки през 2016

Пазарът на бързооборотни стоки в България се е повишил с около 1% през 2016 и е достигнал 10.3 млрд. лв. по данни на ICAP. Най-големите 10 компании в сектора държат близо 39% от пазара. Ето и техните пазарни дялове според ICAP:

Кауфланд България – 14.2% (56 магазина)
Лидл България – 7.2% (83 магазина)
Билла България – 6.8% (110 магазина)
Фантастико – 4% (39 магазина)
Т-Маркет – 1.8% (61 магазина)
Метро Кеш енд Кери България – 1.4%* (11 магазина)
ЦБА – 1.4% (59 магазина)
Пикадили – 0.7% (16 магазина)
Фреш Маркет – 0.6% (28 магазина)
Жанет – 0.6% (3 магазина)

* включва само продажбите на дребно на компанията, които представляват около 1/5 от общите продажби