Пазарът на бързооборотни стоки в България продължава да се свива, като през 2015 г. неговият обем е бил 10.05 млрд. лв. по данни на ICAP. За сравнение, обемът през 2014 г. е бил 10.15 млрд. лв., а през 2009 г. – 10.46 млрд. лв.
Делът на модерната търговия продължава да се увеличава. Водещите 50 търговски вериги държат около 49% от пазара, а първите 10 – 40.5%.
Ето пазарните дялове на 10-те най-големи търговски вериги за бързооборотни стоки.
Кауфланд – 13.1%
Метро Кеш енд Кери – 6.9%
Лидл – 6.4%
Билла – 5.7%
Фантастико – 3.3%
Т-Маркет – 1.4%
ЦБА – 1.2%
Пикадили – 1.1%
Карфур – 0.9%
Триумф – 0.5%