Всеки 100 лева, похарчени в магазините на Kaufland, създават допълнителна стойност за българската икономика и общество за 71.7 лв. От тази сума компанията внася обратно в българската икономика 59 лв. чрез закупуването на продукти от местни фирми. Заедно с общите разходи за продукти и услуги се достига до споменатите 71.7 лв. допълнителни въздействия в България. Това става ясно от доклад на ритейлъра по повод навършването на своеобразното му “пълнолетие” – 18 години “Кауфланд” в България, представен в четвъртък от изпълнителния директор Иван Чернев.
„През всичките 18 години водещи в работата ни са били прозрачната, точна и ясна
комуникация и отговорността към клиентите и служителите ни. Винаги сме водили с
пример и без колебания сме взимали новаторски решения, дори и в най-турбулентните
времена. Доказали сме се като надежден партньор, както към институциите в
България, така и към огромен брой български доставчици и производители, с които
работим ежедневно. Така ще продължим да работим и занапред“, каза по повод
рождения ден Чернев.
Като цяло Kaufland България създава добавена стойност за над 1.63 млрд. лв. в българската икономика, което представлява 1.3% от брутната добавена стойност на страната за 2022 г.
1 работно място поддържа 5 в икономиката
Едно работно място в Kaufland България поддържа над 5 други в българската икономика, отчита още докладът. Икономическата дейност на Kaufland България в страната допринася за създаването и поддържането на 41 321 работни места, включително за своите служители (7400) и за тези, които работят при техни наематели (концесионери) – 1459.
За сравнение, поддържаните работни места от Kaufland през 2019 г. са около 31 000 или с близо 25% по-малко.
„В населените места извън големите градове Kaufland често представлява единственото място, където разнообразни бизнеси имат възможността да функционират. Тези бизнеси създават добавена стойност от 23.5 млн. лв. за българската икономика. Толкова пари биха били достатъчни за изграждането на 7 нови сгради на детски градини в столицата“, се посочва още там.
Преките емисии на Kaufland България са спаднали с 45% спрямо 2019 година. Този спад е в резултат на закупуването на “зелена” енергия за 100% от използваното електричество от Kaufland.
Kaufland България изплаща годишно над 1 млрд.лв заплати
Над 1 млрд. лв. заплати е изплатила Kaufland България за 18 години в България. Изплатените осигуровки за този период са 352 млн. лв. Веригата работи в страната вече с 65 хипермаркети, разположени в 15 града. 87% от стоката в тях е от български доставчици, пише още в доклада на компанията. За този период от време са направени над 1.8 млрд. лв. инвестиции в дълготрайни активи. Платените данъци в българския бюджет възлизат на 1.636 млрд. лв. На 309 млн. лв. възлиза изкупената земеделска продукция от 2019 година досега.
Преките емисии на Kaufland България са спаднали с 45% спрямо 2019 година. Този спад е в резултат на закупуването на “зелена” енергия за 100% от използваното електричество от Kaufland.
Плановете за 2024 година са откриване на два нови магазина в столицата. Единият от тях ще е в Централни хали, който се ремонтира в момента.
Разнообразие от продукти
Асортиментът на Kaufland надхвърля 21 000 артикула, сред които над 15 000 от хранителния и над 5000 от нехранителния сегмент.
Ритейлърът стартира собствена българска марка “Брей!” с 60 продукта през 2020 г., а сега продуктите с гарантиран произход и качество са над 135. През 2023 г. компанията разшири още продуктова гама на собствените си български марки “Брей!” и “Шеф месар”.
Серията “Брей!” съдържа в традиционните за българската трапеза категории от кисели млека, сирена и кашкавали през типичните месни деликатеси до тестени изделия, боб, леща, лютеница, както и родни свежи плодове и зеленчуци.
Към постоянния асортимент на Kaufland има над 3500 артикула от собствените над 20 марки на Kaufland, между които K-Classic, Kuniboo, Kidland, Parkside, Talentus, Bevola и премиум марката К-Favorites.
В началото на 2024 г. Kaufland пусна на пазара и пълна гама от 24 броя органични бебешки храни под собствената си марка K-Bio. С тях ритейлърът предоставя възможност на родителите за гарантирано качествена, разнообразна и едновременно с това достъпна храна за техните бебета. С тях общият брой на био асортимента във веригата достига 548 артикула.
Последните години Kaufland България разширява целево устойчивия си асортимент, включвайки все повече био, веган и вегетариански продукти, като общият брой на артикули от трите категории надхвърля 970 продукта.
„Като лидер на пазара, през чийто магазини седмично преминават над 1 млн. клиенти, Kaufland осъзнавa своята отговорност за това да гарантира качеството на храната, която предлага. През 2022 год. ритейлърът стана първата компания в света, която сертифицира магазинната си витрина с TÜV-сертификат. Това стана в хипермаркета на веригата в квартал “Банишора”,София. Сертификатът е за витрината с дължина 28.80м., в която се съхраняват над 400 свежи храни, непакетирани меса и колбаси, сирена, маслини, млечни продукти, салати, риба и морски дарове“, уточняват от веригата.
Българските плодове и зеленчуци
През 2023 г. компанията увеличи броя на уникалните си Договори за предварително изкупуване на български плодове и зеленчуци. С това успя да реализира с 30% повече родни стоки в своите магазини, което прави над 6000 продукта българско производство, отчита още ритейлърът.
До края на 2024 г. веригата планира да изкупи български плодове и зеленчуци за над 85 млн. лева. С тях общата стойност на изкупената родна продукция от 2019 г. насам
ще достигне 394 млн. лева.
Само за 2023 г. продадените в магазинната мрежа плодове и зеленчуци по тази програма са над 25 000 000 бр./кг на стойност от 39 млн. лв.
Част от българските производители също коментираха това партньорство.
„Сертифицирахме цялата си продукция по стандарта за качество Global G.A.P., благодарение на Kaufland. Това ни помага да се развиваме и най-вече да повишаваме качеството на продуктите, които предлагаме.“, казва Злати Горчев, от „Горчев агро“.
„Работата с Kaufland България ни мотивира да бъдем дисциплинирани и отговорни към българския потребител. Веригата изисква качество и това ни дава тласък да се стремим към все подобро производство и краен продукт, отговарящ на нуждите на крайния клиент.“, казва Пламен Иванов от „Чери дриймс“.
За 2023 г. Kaufland е инвестирал над 1 000 000 лева в контрол на качеството, като 640 000 лв. от тях са за лабораторни анализи и външни експертизи. Компанията е извършила над 12 000 проверки по цялата верига за година, като те включват лабораторни анализи в независими лаборатории, външни експертизи и тестове редица вътрешни проверки от отделите, ангажирани да обезпечат стриктните процеси, които компанията има, за да гарантира високото качество на предлаганите продукти, се добавя в отчета.
Социални ангажименти
През 2023 г. са реализирани над 10 проекта, насочени към най-малките и бяха изградени детски площадки за 250 000 лв. По отношение на подкрепата си за местните общности, в последните 2 години ритейлърът ясно фокусира приоритетите си върху подобряване средата на живот на децата, реализирайки разнообразни програми, насочени към деца в отделните възрастови групи.
Спектърът на подкрепата е широк – от дарителски програми, през образователни и социални кампании, до увеличаване на устойчивия асортимент в магазинната мрежа, насочен към децата и техните родители.
(Статията е с автор: Драгомир Николов и е публикувана в Mediapool)