Хранителните вериги подкрепиха български производители

Хранителни вериги от Сдружението за модерна търговия се срещнаха в Пловдив с над 100 малки и средни български производители. Това е първото от поредица изложения, инициирани от икономическия министър Асен Василев с цел малки и средни български производители да осъществят контакти с големите търговци.

Изложенията са безплатни за производителите, на всеки от които беше предоставен щанд, на който да изложи мостри от продукцията си. Осемте хранителни вериги в сдужението – Билла, Карфур, Кауфланд, Лидл, Метро, Пени, Пикадили и Т-Маркет – подкрепиха финансово инициативата с 20 хил.лв., представляващи основната част от разходите.

Представители на веригите бяха единодушни, че изложението е било много успешно за тях. Те споделиха, че са открили много добри компании, предлагащи стоки с високо качество и конкурентни цени. „Производителите се бяха подготвили много добре – с мостри, сертификати, презентации. Открихме много интересни компании“, коментира търговски директор на голяма верига. Той каза, че изложението му е било много полезно, защото за няколко часа екипът му е успял да говори с всичките над 100 представени производители, което иначе би отнело много време.

През следващата седмица сдружението ще обяви с колко от производителите веригите ще влязат в конкретни преговори за доставка. Повечето фирми за първи път се срещнаха с търговски вериги. Основната причина е, че много от тях са нови компании. Други са с по-дълга история, но до момента не са се свързвали с веригите, защото са смятали, че произвеждат твърде малки количества.

Следващото изложение ще се проведе на 27 април във Велико Търново, където са поканени производители от Северна България, както и такива от Южна България, които не са успяли да представят своята продукция в Пловдив. До момента за изложението са регистрирани над 70 фирми.