Търговските вериги стимулират българското производство

Търговски вериги, членуващи в Сдружението за модерна търговия сключиха 36 нови договора с български производители, с които установиха контакт през април по време на две изложения за произведени в България хранителни стоки. Водят се преговори за още 12 договора.

Изложенията се проведоха по инициатива на икономическото министерство с подкрепата и участието на осем търговски вериги от сдружението – Билла, Карфур, Кауфланд, Лидл, Метро, Пени, Пикадили и Т-Маркет – които поеха основната част от разходите. Българските производители участваха безплатно.

Изложенията за български стоки се проведоха в Пловдив за Южна България и Велико Търново за Северна България. На тях около 200 малки и средни български производители представиха на големите търговски вериги своята продукция. Още тогава производителите и търговците бяха единодушни, че инициативата е успешна. Търговци споделиха, че са открили много добри компании, предлагащи стоки с високо качество на конкурентни цени и сключването на договори с най-конкурентоспособните от тях е въпрос на време, необходимо за по-детайлни разговори и преговори. „Производителите се бяха подготвили много добре – с мостри, сертификати, презентации. Открихме много интересни компании“, коментира топ мениджър на голяма търговска верига.

Подкрепата и участието на търговските вериги от сдружението в тези изложения е част от стратегията ни за стимулиране на българското производство. Към момента делът на българските стоки в търговските вериги за бързооборотни стоки, членуващи в сдружението е 55%, а всяка от веригите има средно около 834 български доставчици.