„Сдружението за модерна търговия, в което членуват 13 от най- големите компании в търговията на дребно, подкрепя инициативата „СТОП реклама“ и ще участва в нейното надграждане чрез информация за възможностите, които предоставя дигитализацията на брошурите. Смятаме, че това е естествения ход на инициативата, с оглед и на световните тенденции. Компаниите ни са сред първите, които предоставят пространства за „екоточки“. От тях ще могат да бъдат поръчани стикери за пощенските кутии. Работим активно чрез редица иновации, част от които са отпечатването на брошури на хартия сертифицирана с FSC (сертификация спрямо строгите изисквания на Forest Stewardship Councils). Хартията е 100 % рециклирана. “ – заяви Доника Ризова, директор комуникации на СМТ, при представянето на проекта в националния пресклуб на БТА.
„Голяма част от компаниите членуващи в СМТ вече са преминали към онлайн брошури и имат информационни кампании за ползите от тази трансформация. Проектът „СТОП реклама“ ще ползволи и да се идентифицират потребителите, които искат да се информират „по пощата““ – добави Ризова.
Проектът е финансиран по Оперативна програма „Околна среда“ (ОПОС), със средства от Европейския съюз и републиканския бюджет. Инициативата бе приветствана от вицепремиера по климатичните политики и министър на околната среда и водите Борислав Сандов. Той заяви, че ОПОС има за цел реализирането на проекти, които са насочени към намаляване на негативните ефекти върху природата. Вицепремиерът обърна внимание, че освен за горите, печатането на брошури от хартията има и въглероден отпечатък.
Над 2200 домакинства в София са заявили стикер „СТОП реклама“. Това сочат данните на пилотния проект „СТОП реклама“ в столицата от началото на април, обобщи Марина Христева, ръководител на проекта.
Организаторите на проекта определят като обнадеждаващи първите данни. Те са отчели, че в пощенските кутии без стикер се получават около един килограм хартиена реклама на месец. В кутиите със залепен стикер – около 180 грама или с над 80 процента по-малко. Целта е в столицата 25 000 домакинства да си поставят стикера.
Преди да започне проектът, е проведено социологическо проучване на агенция „Тренд“. То е направено през януари на територията на София. Атанас Стефанов от „Тренд“ коментира, че 41 на сто от анкетираните са заявили готовност да залепят стикер „СТОП реклама“. Според проучването 81 на сто от рекламните материали се превръщат в отпадък след получаването им по пощенските кутии. Стефанов отбеляза, че младите хора използват дигитални опции при взимането на потребителско решение, обясни той.
Стикерите могат да бъдат заявени на платформата: stopreklama.net.
Засега инициативата ще е само на територията на София, както е предвидено по проект, но организаторите отбелязват, че имат интерес и от жителите на други градове на страната.