Водещата верига за търговия с детски облекла, играчки и декоративни продукти за дома у нас – „ПЕПКО България“, се присъедини към Сдружението за модерна търговия (СМТ). Така членовете на сдружението вече са 12 от водещите ритейлъри в България: „Билла България”, „Ван Холдинг“ („Фантастико“), „Дайхман търговия с обувки“, „дм България“, “Доверие – Брико” („Мосю Бриколаж“), „ИКЕА – България“, „Кауфланд България” , „Лидл България”, “Максима България” („Т Маркет“), „ПЕПКО България“, „ПроМаркет“ и „Хиполенд“.
PEPCO е популярна европейска търговска верига, която предлага на потребителите всичко необходимо, за да облекат цялото семейство и да украсят дома на ниски цени, специализирана в продажбата на детски дрехи, аксесоари, играчки и домакинско оборудване. Първите магазини на компанията са открити през 2004 година в Полша, а днес обектите на PEPCO са повече от 2 000 в 13 европейски страни. Навлизането на българския пазар стартира през 2019 година, когато са открити първите магазини у нас. Към момента в България има 65 PEPCO магазина, разположени на удобни локации. Приоритет за компанията е да открива нови обекти не само в големите населени места, но и да бъде достъпна за клиентите си и в по-малките градове. Основен фокус в каталога от стоки на PEPCO е насочен към грижа за най-малките. Сред най-търсените продукти в магазините на компанията са бебешките дрехи от 100% памук и различни играчки.
Във връзка с присъединяването на „ПЕПКО България“ към СМТ, изпълнителният директор на сдружението Йордан Матеев заяви: „Ние сме много щастливи, че един от най-бързо развиващите се ритейлъри в България се присъединява към Сдружението за модерна търговия. Така нашето сдружение става още по-силно в отстояването на ценностите на свободната търговия, която се развива в условия на здравословна конкуренция. Вярваме, че PEPCO ще има съществен принос в нашата работа и ще допринесе за постигането на общата ни цел – да направим България по-добро място за търговия и бизнес и да ускорим развитието на българската икономика, с което ще допринесем за подобряване на благосъстоянието на българите.“
Във връзка с присъединяването на „ПЕПКО България“ към СМТ, Оперативният мениджър и управител на компанията Драгия Драгиев заяви: „Радваме се, да се включим в сдружението заедно с другите водещи търговски вериги в България. Уверени сме, че с нашия опит и експертиза ще допринесем за постигането на целите на СМТ. Ние успяхме бързо да се наложим като предпочитан дискаунт магазин благодарение на удобните локации на нашите магазини в цялата страна, качествените продукти на ниски цени и голямото разнообразие от стоки за дома и цялото семейство“
От създаването си Сдружението за модерна търговия работи активно за растежа, модернизацията и развитието на търговския отрасъл от българската икономика. Сред основните цели на СМТ са подобряване на условията за търговия и бизнес в страната, осигуряване на висока конкуренция на пазара и подпомагане на развитието на българските производители в духа на партньорски взаимоотношения.
За последните над две десетилетия членовете на СМТ са инвестирали в България повече от 3.5 млрд. лв. Ежегодно те внасят в държавния бюджет над 600 млн. лв. под формата на данъци и имат значителен принос за изсветляване на икономиката. Компаниите в сдружението са сред най-големите работодатели у нас с повече от 23 хил. служители. Търговските вериги си партнират успешно със стотици български производители, в резултат на което над 67% от асортимента им в основните хранителни категории се състои от български продукти, а повече от 45 български компании успешно реализират продуктите си в чужбина. СМТ е член на EuroCommerce, на Българската стопанска камара и на Българската търговско-промишлена палата.