ИКЕА България отново „облича“ розово срещу тормоза в училище

Шведският бранд застава зад Деня на розовата фланелка като част от дългосрочния си ангажимент за създаване на позитивна и безопасна среда за децата

За поредна година ИКЕА България подкрепя инициативата Ден на розовата фланелка – вълна на солидарност срещу тормоза в училище. Тази година денят се отбелязва на 28-ми февруари, а целта на шведската компания е да надгради досегашните си усилия, като създаде активна дискусия и повиши осведомеността за проблема, свързан с насилието в училищата в страната.

МОН и УНИЦЕФ отчитат ръст на тормоза в учебна среда – през 2022-2023 г. са регистрирани над 3300 случая на физически и вербален тормоз над деца. А според национално представително  проучване, проведено от УНИЦЕФ България, всяко второ дете у нас е преживяло някаква форма на насилие. Според последните резултати от PISA 2022 (програма за международно оценяване на учениците) около 20% от момичетата и 24% от момчетата съобщават, че са били тормозени поне няколко пъти месечно.

Под надслов „Положението не е розово, но може да бъде“ и посредством илюстративна онлайн кампания, ИКЕА поставя акцент върху важността на проблема, като използва своята платформа, за да сподели няколко основни стъпки в посока качествено общуване и спокойна атмосфера у дома – мястото, на което се формират ценностите, отношението и поведението на децата. Част от кампанията е и 7-годишната Бояна, която чрез изкуството си предаде основните послания в кампанията.

Рисунките на Бояна ще бъдат разположени също в магазин ИКЕА София, в детските стаи от шоурума и ще препращат към информация за инициативата, насочвайки вниманието на посетителите към проблема с насилието и възможните първи стъпки за неговото разрешаване. В знак на съпричастност служителите на магазина ще бъдат облечени със специални розови фланелки, отново изрисувани от младата художничка.

И тази година заставаме зад инициативата Ден на розовата фланелка като част от глобалната стратегия на ИКЕА да защитава правото на всяко дете по света да играе и да се развива в защитена среда, без насилие. Продължаващите притеснителни статистики ни провокираха да потърсим нови начини, чрез които да надградим досегашните си усилия и да повишим осведомеността сред обществото за проблема, като дадем платформа за няколко малки, но важни стъпки за превенция, започващи от домашната среда, която е важна за детето“, споделя Йоана Цонева, маркетинг мениджър на ИКЕА България.

Кампанията за Деня на розовата фланелка е част от дългосрочния ангажимент на ИКЕА за създаване на безопасна среда за децата. Като част от тази мисия, брандът подкрепя програмата на УНИЦЕФ и МОН „Стъпки заедно“, чиято основна цел е създаване на позитивна среда и превенция на тормоза в училище. ИКЕА България е партньор на програмата още от 2019 г., обзавеждайки специални зони за почивка, игра и споделяне в пет пилотни училища в страната под надслов „За по-добра игра. Заедно.“

Към края на 2023 г. по програмата „Стъпки заедно към училище без насилие“ над 3000 ученици от 1-12 клас са взели участие в работилници за развиване на социално-емоционални умения, като 100 от тях са преминали специално обучение за „Миротворци“, за да разрешават конфликти и да помагат на свои връстници. 40 ментори от 22 области на страната са подготвени да оказват подкрепа на училищата, 605 учители, психолози, педагогически съветници и директори са преминали обучения да прилагат работилниците за класа и как да въвеждат възстановителни подходи в училище, а над 500 родители са участвали в тематични родителски срещи и общностни събития.

Проучване на УНИЦЕФ показва, че близо 40% от учениците съобщават за насилие в училище. И докато данните показват повишена чувствителност и смелост да се докладва за насилие, те също подчертават, че са необходими допълнителни усилия за осигуряване на положителна и приобщаваща училищна среда. Проблемът с насилието е многопластов и за да се справим с него, е важно да бъдем солидарни и да работим заедно на всички нива – с родителите, с учителите и с учениците. Този подход на сътрудничество е централен в програма „Стъпки заедно“, но той изисква време и допълнителни инвестиции. Тази учебна година УНИЦЕФ разширява обхвата на програмата, като ще подкрепи с ментор всяко училище, което заяви своето желание да се включи на bulgaria@unicef.org„, заяви Кристина де Бройн, представител на УНИЦЕФ в България.

* УНИЦЕФ не се обвързва и не препоръчва конкретни продукти или услуги.

 

За ИКЕА

ИКЕА предлага добре проектирано, функционално и достъпно, висококачествено обзавеждане на дома, произведено с грижа за хората и околната среда. Има няколко компании с различни собственици, работещи под марката ИКЕА, всички споделящи една и съща визия: да се създаде по-добро всекидневие за много хора. ИКЕА е основана в Швеция през 1943 година.

 

За Housemarket

ИКЕА влиза на българския пазар през 2011 г. чрез българското дружество на компанията Housemarket S.A, част от Fourlis Group, която по силата на франчайз договор държи правата за търговска дейност под марката ИКЕА на териториите на Гърция и Кипър.

 

Относно Inter IKEA Group

Inter IKEA Group включва Inter IKEA Systems B.V., IKEA of Sweden AB, IKEA Supply AG и IKEA Industry AB. Inter IKEA Holding B.V. е холдинговата компания на Inter IKEA Group.